• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vill du få hjälp med UC, låneansökning eller samlingslån?

Vet du vad som påverkar riskprognosen på din UC?


  • Totalt antal röstare
    28
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lån Expert

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
25 Juli 2017
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
15
Poäng
62
Tack för svar i varje fall, uppskattar det!

Remember skickar dock ut kopia på skuldebrev per post även fast man signerar digitalt. Och Collector skickar ut brev om de behöver komplettering, chattade med dom här om dagen. Har dyrt lån hos BN för tillfället och min UC är inte fy skam, men måste ha en lösning som är helt digital från början till slut.
Nästan alla skickar även lånelöfte i pappersform för att kunna hantera ansökningar från kunder utan BankID.
E-Faktura:
Collector, Entercard (Re:member), Konsumentkredit & Santander
BankID Signatur för lånet:
Entercard (Re:member), BigBank, Balanzia, Collector, Credento, Euroloan, Ikano (Endast om utan kompletering eller lösenkrav), Marginalen, Nordax, Resurs Bank & Santander
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Nästan alla skickar även lånelöfte i pappersform för att kunna hantera ansökningar från kunder utan BankID.
E-Faktura:
Collector, Entercard (Re:member), Konsumentkredit & Santander
BankID Signatur för lånet:
Entercard (Re:member), BigBank, Balanzia, Collector, Credento, Euroloan, Ikano (Endast om utan kompletering eller lösenkrav), Marginalen, Nordax, Resurs Bank & Santander

Tusen tack!
 
K

kokoskorven

Gäst
Poäng: 0
Jag vill samla ihop 2-3 lån med ränta på 11-12% och återbetalning på 10 år till ett lån som betalas av på 5-10 år och med bättre ränta.

Risk just nu: 2,7
4ff, snart 6 månader sen den sista.
8 olika lån på 4 olika utlånare.
Inkomst 320k i senaste deklaration
Underskott 80k
Lån på 650 000!

Vad är möjligheten, om någon, till ett samlingslån på 200-250k med sjysst ränta och återbetalningstakt på 5 år (längre om nödvändigt)?
 
J

Jake

Gäst
Poäng: 0
Hej!

Jag har en UC på 14.8%
1 ff från SEB i 23/12/16 - ingen summa angivet..

taxerad inkomst förra året: 13k (bott i Norge i över 4 år, och flyttade tillbaka i November förra året. Taxerad inkomst i Norge ca 400k 2016 och 2015)
underskott: 2k

0 krediter

0 lån (synliga)

Skuld hos kronofogden saknas per 2017-08-18
UC saknar uppgift om historisk skuldsaldo

2st anmärkningar
Utmätning försök-skuld-obetald - kronofogden har vid utmätning: sökt efter tillg i reg - Visas i min kreditupplysning fram till 15/9/2017

Utmätning försök-skuld-obetald - kronofogden har vid utmätning: sökt efter tillg i reg - Visas i min kreditupplysning fram till 17/9/2018

Har fått nytt jobb, som jag har jobbat på i 2 månader nu och det är heltid med en månadslön på ca 32.000-35.000 brutto såklart.

nu till frågan, jag undrar om ni tror att mitt kreditbetyg kommer sjunka en del efter ena anmärkningen försvinner nu i September?

Och hur tror mina möjligheter till Leasing skulle vara i dagsläget kontra i December-Januari när jag har jobbat i över 6 månader och kommit förbi min tillsvidareanställning/provanställning?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 699
Mottagna reaktioner
12 983
Poäng
9 787
Hej!

Jag har en UC på 14.8%
1 ff från SEB i 23/12/16 - ingen summa angivet..

taxerad inkomst förra året: 13k (bott i Norge i över 4 år, och flyttade tillbaka i November förra året. Taxerad inkomst i Norge ca 400k 2016 och 2015)
underskott: 2k

0 krediter

0 lån (synliga)

Skuld hos kronofogden saknas per 2017-08-18
UC saknar uppgift om historisk skuldsaldo

2st anmärkningar
Utmätning försök-skuld-obetald - kronofogden har vid utmätning: sökt efter tillg i reg - Visas i min kreditupplysning fram till 15/9/2017

Utmätning försök-skuld-obetald - kronofogden har vid utmätning: sökt efter tillg i reg - Visas i min kreditupplysning fram till 17/9/2018

Har fått nytt jobb, som jag har jobbat på i 2 månader nu och det är heltid med en månadslön på ca 32.000-35.000 brutto såklart.

nu till frågan, jag undrar om ni tror att mitt kreditbetyg kommer sjunka en del efter ena anmärkningen försvinner nu i September?

Och hur tror mina möjligheter till Leasing skulle vara i dagsläget kontra i December-Januari när jag har jobbat i över 6 månader och kommit förbi min tillsvidareanställning/provanställning?
Du måste nog fråga finansbolaget om den..
 
S

Stoffe

Gäst
Poäng: 0
Hej,

Har ett kreditbetyg hos UC på 0.5.
Dock så har jag använt en del av de kort jag har sen den gick i effekt den
20 augusti. Om jag då ansöker om ett lån, är det informationen som UC
har från den 20nde, eller uppdateras den automatiskt iom ansökan? Dvs är
det den gamla infon som kommer att synas?


Mvh
 
P

Pelle3

Gäst
Poäng: 0
Hej,

Har ett kreditbetyg hos UC på 0.5.
Dock så har jag använt en del av de kort jag har sen den gick i effekt den
20 augusti. Om jag då ansöker om ett lån, är det informationen som UC
har från den 20nde, eller uppdateras den automatiskt iom ansökan? Dvs är
det den gamla infon som kommer att synas?


Mvh

Det borde vara den som du ser på minuc som bankerna också ser . Den nya kommer ju den 20 Sept
 
S

Stoffe

Gäst
Poäng: 0
Tack Pell3!

Har dock en följdfråga.
Har 240K i årsinkomst. 1 FF. 0.5 i score med ca 120000 i lån fördelat på 3 kort och 1 blanco.
Lånet som sådant togs i maj och har en ränta på drygt 11%. Vilket vid tillfället var jättebra då jag höll på och käka 33% och uppåt. Dock undrar jag ifall jag söker om ett nytt lån ifall det går att få ner räntan? Eller är mina förutsättningar för dåliga?


Mvh
 

Slösarn

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
30 Mars 2017
Meddelanden
39
Mottagna reaktioner
14
Poäng
42
Hade 352k i inkomst enligt senaste deklarationen vilket blir ca 29.3/mån.

Min fasta månadslön utan OB och diverse tillägg är dock 25k. Ska jag skriva 29.3 eller 25 i min ansökan?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp